14 april 2012

Bio

Alltså, ibland blir man glatt impad! SF Bio är på hugget!
Det är lite trist med alla nedladdningar av filmer tycker jag - kan ju i och för sig bero på att jag inte har den blekaste aning om hur man gör det.... Men jag ÄLSKAR att gå på bio! Det är så underbart att få sjunka ner i sin fåtölj, ha sin popcorn och dricka, alldeles mörkt och en enda stor JÄTTEbild.

Men hur som helst så märker väl även SF av att det laddas ner film i stugorna. Men de anpassar sig...
När jag var mammaledig gick jag ofta på Barnvagnsbio. Väldigt trevligt! En massa mammor och pappor med sina spädbarn som gick till bion mitt på dagen. Nej, det avr inte barnfilm vi såg, utan helt vanlig film! En utvald varje vecka. Ljuset släcktes inte ner helt i salongen, ljudet var mycket lägre än normalt och alla med en stor portion tålamod för skrikande ungar. Mitt i filmen var det paus för att byta blöjor, värma mat i den micro som de satt in i salongen och annat. Kan varmt rekommenderas!

Nu är ju sonen lite större. Men då har de Knattebio! För barn från 2 år och uppåt. Hur trevligt som helst. Idag var det Alfons Åberg i 40 minuter. Vi var där. Det var mysigt och alldeles lagom länge. Inte tyst i salongen men en massa roliga barn!

Bra där, SF! Det här gillar vi! Fortsätt så och jag kommer gå på bio FOREVER!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar