14 april 2012

I kvarteret

Här i kvarteret har vi nu haft vissa problem med en del alkoliserade män och kvinnor. På vårt lilla torg här, som för övrigt är väldigt fult men kunde varit ett väldigt trevligt ställe, har de rutat in sitt område. Där börjar de dagen med att knäppa en bira på morgonen vid parkbänkarna, vänta till Systemet öppnat och sen dra igång de riktiga festen. De skräpar ner, det är glas, påsar och fimpar överallt. Ser ut som värsta mås-invasionen. Om det regnar sätter de sig under "tratten" som finns på torget. Det är en likadan - fast i mindre version - som står på Stureplan i Stockholm. Jätteful och tjänar absolut inget som helst syfte.
De här människorna finns ju överallt och ofta är de ju ganska harmlösa. Men det är den äldre generationen. Dom gör ofta ingen förnär. Nu har de äldre ackompanjerats av en falang yngre "dryckes-glada". De är inte lika trevliga. Det gapas, skriks, bråkas och emellanåt tar de en tupplur på marken. Not nice!

Men nu börjar folk tröttna. Missnöjet bubblar på torget, folk skakar på huvudet och är uppretade. Fler än jag ringer in till Polisen med jämna mellanrum och påtalar problemen och nu verkar det som de har tagit det på allvar för nu ser man att de kommer och "stör" festen varje dag. Bra! Fortsätt med det!

Men i natt var det nån som tröttnade ordentligt. "Tratten" brändes helt sonika ner.
Idag har det regnat - det var inte en själ på torget.



2 kommentarer:

  1. Oh jvlar!!! Har du alibi för det här?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag är oskyldig! Sånt där håller jag inte på med. Glöm inte att jag är "Landala-Sheriffen", lagens förlängda arm här i kvarteret.
      Jag förstår bara inte hur jag kunde sova mig igenom detta rakt utanför fönstret??

      Radera