7 september 2013

Något av en lyx


Jag har fått enormt mycket plats i min garderob. Eller rättare sagt - jag har fått en hel extra garderob. Och en byrå. I samband med att vi blev en mindre i det här hushållet blev det en garderob och en byrå extra. Till mig.
Fint.
Något av en lyx.
Och nu är det snart ordning och reda också. Bara tre hyllor kvar.
Det är helt otroligt att man kan ha så mycket plats. Det är till och med luft mellan galgarna. Ser ut som i en dyr affär. Tiden när man var tvungen att trycka, med all kroppskraft bakom, isär galgarna för att få in den där sista galgen är över. Fantastiskt.

Det är dock inte så fantastiskt när man upptäcker allt som finns i garderoben. Allt man har glömt eller förträngt. Stackars kläder! Bara hänger där och blir aldrig använda. Skärpning!
För ett tag sen när jag besökte det blågula varuhuset kom jag plötsligt på att jag behövde ett par svarta  jeans. Svarta. Inte gråa. Som alla svarta blir så småningom.
Jättebra. Det var till och med så bra att det blev två par. De var ju så billiga.
Skönt, nu har jag två nya svarta byxor till hösten.
Vid genomgången av garderoben idag visade det sig att de två plötsligt är.... Fem.
Men inga gråa.






1 kommentar: