19 juni 2012

EM

Eftersom jag är en fotbollsnörd som faktiskt tycker det är en av de bästa sporterna som finns så jublar ju jag när det blir EM (för att inte tala om VM). Min egen karriär inom fotbollen var - så här i efterhand - alldeles för kort. Jag önskar att jag legat i några år till och ibland funderar jag på om  det finns nåt lag för oss "old girls" som man kan hoppa på och vara lite aktiv i. Det hade varit roligt!

Nu står mitt fotbollshopp till sonen som redan uppvisar ett fantastiskt skott och ett riktigt bra bollsinne! (I ärlighetens namn blir jag hundra gånger hellre fotbollsmorsa än hockeymorsa - tvi vale!)

Jaja, tillbaka till EM. As we speak, spelar just nu Sverige-Frankrike och man kan ju tycka att det här är iinte mycket att se eftersom de inte kan gå vidare från gruppen ändå. Men jag tycker det är rätt intressant. Hamréns nya sätt att spela är fotboll som jag faktiskt tycker är rätt kul och tror kan bli ganska framgångsrik med rätt spelare på plan. Jag kan dock tycka lite synd om alla svenska fans på plats som måste uppleva en djup besvikelse på detta EM.

MEN...det finns en bra sak med att EM i herrfotboll går just nu.... Nämnligen den att svenska landslaget för damer har fått ladda helt i lugn och ro, utan press inpå sig och utan massa skriverier, Och nu åker de och spelar om medaljerna i OS. Låt oss hoppas att det går lite bättre för dom...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar